Verhuur van de kerk

10 Img 7790

Onze monumentale Augustijnenkerk bevindt zich aan de Voorstraat in het historische centrum van de oudste stad van Holland.

De kerk met het geprezen en gerestaureerd Maarschalkerweerd orgel heeft een volgens kenners ideale akoestiek voor concerten, cd-opnames en zanguitvoeringen. De Augustijnenkerk is de ideale locatie voor uw trouwdienst, (orgel)concert, presentatie, zangavond, lezing of cd-opname. Deze worden uiteraard ingepast binnen de sfeer en entourage van het gebouw, zonder afbreuk te doen aan het doel van het gebouw.

40 Img 8006Voorzieningen

Yamaha G2 1 Yamaha G2 2

De kerk heeft 800 vaste zitplaatsen en is in tegenstelling tot veel monumentale kerken dankzij goede verwarming ook in de winter prima te gebruiken. Behalve onze eigen koffie en thee is ook een compleet verzorgde catering mogelijk.

Naast het historische Maarschalkerweerd-orgel is ook een Yamaha G2 vleugel beschikbaar voor verhuur. Een stembeurt is daarbij inbegrepen.

Sinds medio 2021 is de kerk voorzien van een nieuwe beeld- en geluidsinstallatie. Het is mogelijk daarop uw eigen laptop (HDMI) of muziek-mixer (XLR) aan te sluiten. Ook is een ringleiding aanwezig.

54 Img 7867Toegankelijkheid

De Augustijnenkerk is  toegankelijk voor rolstoelen via de ingang aan de Voorstraatzijde. Aan deze kant van het kerkgebouw bevind zich ook een invalidentoilet.
Omdat de kerk voorzien is van een gedeelte met losse stoelen is een rolstoel in de kerk geen enkel probleem. De dienstdoende koster helpt u graag mocht u bij aankomst nog verdere vragen hebben.

Parkeren

Parkeren kan in verschillende nabijgelegen parkeergarages en het het parkeerterrein "Steegoversloot".
Meer informatie vindt u op de de pagina "Bereikbaarheid en parkereen".

Tevreden gebruikers

Onder anderen de volgende partijen maken al jarenlang tot volle tevredenheid gebruik van de Augustijnenkerk: Bachfestival Dordrecht, Gemeente Dordrecht, Dordrechts Museum, Verstegen Accountants en Consultants, ToBe Cellofestival, Avé Maria concerten, Mannenkoor "De Gouwestem", The Martin Mans Formation, St. "Schreeuw om Leven", Johan de Witt Gymnasium, St. Bijzondere concerten "Korenfestival", St. Woord & Daad, St. Ars Musica, Holland Baroque Society, St. Dordtse Academie, en vele anderen.

Interesse?

Heeft u interesse, informeer dan gerust naar de mogelijkheden en tarieven.
Wij heten u graag welkom in de Augustijnenkerk!

Verstuur een mail naar de contactpersoon voor verhuur via de website (of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)
Opstelling voor trouwdienst