Gert van Hoef

Van 8 oktober 2016 16:00 tot 8 oktober 2016 16:45

TitelComponist
Fantasie/Toccata 'Wat God doet dat is welgedaan' K.J. Mulder (1930 -2008)
Jesu bleibet meine Freude, BWV 147 J.S. Bach (1685-1750)
Passacaglia in c minor, BWV 582 J.S. Bach
Sortie in E-flat major L. Wely (1817-1869)
Amazing Grace (improvisatie) Gert van Hoef (1994)
Las emociones de Argentina Gert van Hoef
Pirates of the Carribean H. Zimmer (1957)

CV Uitvoerende

Gert van Hoef is op 17 juni 1994 geboren in Barneveld. Hij groeide op zonder zich specifiek bezig te houden met muzikale activiteiten. Pas op 13 jarige leeftijd ontdekte hij het orgel en ontving hij zijn eerste orgellessen van zijn opa die hem wegwijs maakte op het instrument. Al snel bleek Gert over aanleg te beschikken, wat voor zijn ouders een reden was om hem een orgel te geven. De eerste maanden speelde Gert op zijn huisorgel zonder dat hij les kreeg. In juni 2008 ontving hij zijn eerste orgellessen van mevrouw Daamen, organiste en koorbegeleidster in Barneveld.

Reeds in januari 2009 deed Gert mee aan het Interclassicmusic Orgelconcours bij Johannus Orgelbouw in Ede. Tot ieders verrassing drong hij meteen door naar de finale van het concours die gehouden werd op de familiedagen te Hardenberg. Daar behaalde hij de 1e prijs in zijn leeftijd- en muziekcategorie.

In januari 2010 ontving hij zijn eerste orgelles bij de bekende Voorthuizense concertorganist Evert van de Veen. In de anderhalf jaar dat hij les kreeg van Evert van de Veen kwam zijn muzikaliteit tot bloei en ontwikkelde hij zijn repertoire zowel in de breedte als in de diepte. In deze periode werd Gert reeds regelmatig gevraagd voor optredens en concerten in het gehele land. Zelfs vanuit het buitenland toonde men belangstelling voor de jonge organist. Dit zal mede zijn bereikt door de vele filmpjes die Gert op Youtube plaatste vanaf het prille begin van zijn muzikale carriere.

In juni 2010 werd hij benoemd tot organist in de kerk van de Hervormde gemeente te Voorthuizen. In augustus 2010 won hij het Feike Asma concours bij Johannus Orgelbouw. In 2011 werd hij tweede op hetzelfde concours.

Sinds september 2011 kreeg Gert orgellessen van de Amersfoortse organist Herman van Vliet, als voorbereiding op zijn conservatoriumstudie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

Na op 1 juli zijn toelatingsexamen te hebben gedaan, studeert Gert sinds september 2013 hoofdvak orgel bij Jos van der Kooy aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Hij ontvangt zijn orgellessen in de Westerkerk te Amsterdam. Als bijvak krijgt Gert pianolessen van Wim Voogd. Ook hebben twee jaar lang privélessen muziektheorie door de Nederlands/Italiaanse operadirigent Giacomo Formentini zijn vruchten afgeworpen, daar Gert al in zijn eerste jaar examen kon doen in het vak Solfège leerjaar 1 en 2 met als eindcijfer een 9.8. Op dit moment ontvangt Gert nog steeds lessen van deze dirigent, om zich in de breedte te ontwikkelen, zoals koordirectie en muziekgeschiedenis.

Op 27 juni 2015 wint Gert het Govert van Wijn Orgelconcours dat jaarlijks plaatsvindt in de Grote Kerk te Maassluis.

Inmiddels geeft Gert concerten door het gehele land. In augustus 2015 was zijn eerste buitenlandse avontuur een feit, concerten in de Victoria Hall te Hanley (Stoke on Trent) en in de Bloomsbury Central Baptist Church te Londen.