Workshop Max Reger door Gerrit Christiaan de Gier met slotconcert

Van 29 oktober 2016 12:00 tot 29 oktober 2016 16:30
Als afsluiting van het concertseizoen zal in de Augustijnenkerk van Dordrecht  een workshop worden gegeven rond de orgelmuziek van Max Reger. Deze workshop zal worden gegeven door Gerrit Christiaan de Gier uit Utrecht op het Maarschalkerweerdorgel in deze kerk.
De workshop is bedoeld voor zowel organisten als geintersseerden en zal aanvangen om 12.00 uur. Einde van de workshop is om 15.00 uur, waarna Gerrit Christiaan de Gier om 15,30 met een concert zal besluiten met werken van Reger, leerlingen van Reger en tijdgenoten van Reger.
De kosten voor actieve deelname door organisten bedragen € 20, en voor geintersseerden zijn de kosten € 10. Lunchpakket zelf mee te nemen, koffie en thee zijn gratis te verkrijgen.
Aanmelding kan door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en daarbij te vermelden of het een actieve dan wel passieve deelname betreft. Actieve deelnemers wordt gevraagd ook het te spelen Reger-werk op te geven. Gedacht wordt aan o.a. opus 59, 65,67 en 135a.

Programma:

12.00 uur: inloop met koffie
12.30 uur – 14.30 uur: workshop
14.30 uur – 15.00 uur: vrij spelen (bij uitloop workshop kan dit vervallen)
15.00 uur - 15.30 uur: pauze met koffie
15.30 uur: concert door Gerrit Christiaan de Gier
Behandeld wordt in elk geval "Ein feste burg ist unser Gott" (opus 67 nr 6) van Max Reger. Verder zal tijdens de workshop het concert, en dan met name Reger, worden toegelicht. Deze toelichting betreft dan "Ein feste Burg is unser Gott" (Opus 27), hetgeen ook zal worden uitgevoerd.
Er zal naar worden gestreeft enkele kopieën van opus 27 voorhanden te hebben.
De bijdrage ter plaatse worden voldaan.