inloopconcert Gertine Hoefnagel

• Melodia, Op. 59 no. 11- M. Reger
  • Pièce Héroïque- C. Franck

CV

Gertine Hoefnagel (1997) volgde vanaf haar 7e jaar orgellessen bij Jurriën Plender en Arjan van Hees aan muziekschool Quintus te Kampen. Daar heeft ze de diploma’s A, B, C
en D Cum-Laude behaald. Van 2015-2019 volgde ze privélessen bij Sander van den Houten en gaf ze zelf les aan aspirant-organisten. Momenteel studeert ze orgel bij Bas de Vroome, Zuzana Ferjenčikova en Christian Schmitt, kerkmuziek bij Hanna Rijken (liturgiek), Arie Hoek (cantoraat en hymnologie) en Hayo Boerema (improvisatie), en koordirectie bij Wiecher Mandemaker aan het Rotterdams conservatorium.

Gertine sloot haar bijvakken piano, basso continuo en klavecimbel af bij respectievelijk Martin Lekkerkerk en Bas de Vroome. Gertine deed mee met concoursen en behaalde de 3e prijs bij het Quintus Orgelconcours in Kampen.

Sinds 2013 is ze organist van verzorgingstehuis De Amandelboom in Kampen, sinds 2020 organist van de Scots International Church in Rotterdam en sinds 2022 is ze als organist verbonden aan het Ikazia Ziekenhuis te Rotterdam. Ook heeft ze een eigen lespraktijk.

Wilt u dit orgel ook eens bespelen? Boek een orgelspeelavond!

Meer informatie orgelspeelavonden