Jaap Vogel

Van 22 augustus 2020 14:00 tot 22 augustus 2020 14:45

• Präludium und Fuge f-moll BWV 534 - J.S. Bach (1685-1750)
  • ‘In quiet joy’ , no. 41 uit Seventy-nine chorales - Marcel Dupré (1886-1971)
  • In dulci jubilo’ , BWV 729, - J.S. Bach
  • Prélude, Fugue et Variation, Op.18 , Six pièces pour grand orgue (No.3) - César Franck (1822-1890)
  • ‘Jesus, my joy’, no. 42 uit: Seventy-nine chorales  - Marcel Dupré
  • ‘Jesu meine Freude’, BWV 610, - J.S Bach
  • Improvisatie over gegeven lied- of psalmmelodie - Jaap Vogel (*1986)

CV Jaap Vogel

Jaap Vogel werd in 1986 in Hendrik Ido Ambacht geboren. Hij begon op 4-jarige leeftijd met het bespelen van het harmonium. Daarna, op 9-jarige leeftijd, volgde hij ruim 10 jaar lang orgellessen bij Jolanda Zwoferink. Vanaf 2010 heeft hij een periode bij Henco de Berg gestudeerd aan het Fontys Conservatorium in Tilburg. Ook volgde hij diverse cursussen en masterclasses over onderwerpen zoals kerkmuziek, interpretatie en improvisatie, o.a. bij Hayo Boerema en Leo van Doeselaar.  Op dit moment volgt hij privé-les bij Arjen Leistra op het Flentrop-orgel in de Grote of Sint-Janskerk te Schiedam.
Na organist te zijn geweest in Hendrik Ido Ambacht (Petrakerk) en Ouddorp (Dorpskerk) is hij op dit moment organist in Alblasserdam (Grote Kerk) en Rotterdam (Maranathakerk) en verleent als gastorganist regelmatig zijn medewerking aan kerkdiensten in de regio.

Wilt u dit orgel ook eens bespelen? Boek een orgelspeelavond!

Meer informatie orgelspeelavonden