Joost van Beek

Van 18 mei 2019 14:00 tot 18 mei 2019 14:45

“In hoger sferen” (II)

Net als vorig jaar zoekt Joost van Beek het hogerop. Wederom brengt hij een programma met muziek uit Scandinavië, met ditmaal ook een uitstapje naar Rusland.

1. Per Inge Almås (*1947) - Intrada
  2. Oskar Lindberg (1887-1955) - Gammal fäbodpsalm från Dalarna (Old Swedish tune from Dalecarlia)
  3. Gunnar Reynir Sveinsson (*1933) - Te Deum
  4. Maria Löfberg (*1968) - LEGO
  5. Rued Langgaard (1893-1952) - Kristi Himmelfartsdag (Ascension Day)
  6. Thomas Åberg (*1952) - Fantasy in A minor
  7. Oleg Yanchenko (1939-2002) - Meditation
  8. Liv-Benedicte Bjørneboe (*1965) - Håpets Dans (Dance of Hope)
  9. Taneli Kuusisto (1905-1988) - Suomalainen rukous (Finnish prayer)
  10. Joost van Beek (*1978) - Improvisatie

CV Joost van Beek

Joost van Beek, geboren Dordtenaar, ontving zijn eerste orgellessen van Jan Reedeker in Zwijndrecht. Daarna kreeg hij les van Johan den Hoedt en weer later van Cor Ardesch. Momenteel studeert hij in zijn woonplaats Utrecht bij Ko Zwanenburg.
Joost heeft een brede muzikale belangstelling, met een speciale voorliefde voor (minder bekende) muziek uit de Scandinavische landen.
Als kerkorganist is Joost verbonden aan onder meer de Marekerk te De Meern en de Dorpskerk te De Bilt. Op bescheiden schaal geeft hij concerten, in binnen- en buitenland. Buiten de landsgrenzen speelde hij in Denemarken en Engeland; recent trad hij twee maal op in Noorwegen: in de Noorderlichtkathedraal te Alta en in de IJszeekathedraal te Tromsø.
Verder is Joost actief als muziekpublicist en is hij betrokken bij diverse culturele organisaties, zoals de Stichting Culturele Evenementen Nicolaïkerk, Jacobiconcerten Utrecht en de Stichting ArtUnOrganized. In het verleden maakte hij ook deel uit van de Werkgroep Muziek van de Grote Kerk in Dordrecht.