[AFGELAST] Adriaan Hoek

Van 17 oktober 2020 14:00 tot 17 oktober 2020 14:45

DIT CONCERT IS IVM DE RECENTE CORONA-MAATREGELEN HELAAS AFGELAST!

CV Adriaan Hoek

Adriaan (1990) kreeg zijn eerste orgellessen van zijn vader. Vervolgens studeerde hij piano bij Paul Heyboer en orgel Eric Quist. Adriaan Hoek behaalde als amateur reeds eerste en tweede prijzen op orgelconcoursen.

Hij studeerde orgel en kerkmuziek aan het Rotterdams Conservatorium. In 2014 behaalde hij zijn Bachelor cum laude, hoofdvakdocenten waren Bas de Vroome, Ben van Oosten en Aart Bergwerff. Tevens behaalde hij het diploma kerkmuziek cum laude. In juni 2016 slaagde hij met een 10 voor zijn orgelexamen Master of Music. Privélessen volgt hij bij Pieter van Dijk en Kees van Eersel.

Adriaan won diverse prijzen op internationale orgelconcoursen waaronder vier eerste prijzen in 2015 op orgelconcoursen te Korschenbroich, Alkmaar, Lübeck en Breda. Op het Schnitgerconcours te Alkmaar won hij ook de publieksprijs en kreeg hij de aantekening cum laude. Vanwege deze prestatie mag hij zich ‘’The Young ECHO organist of 2016’’ noemen.

Sinds 2015 is Adriaan als cantor-organist verbonden aan het Ikazia-ziekenhuis te Rotterdam. Daarnaast is hij actief als concertorganist, continuo-speler, dirigent en docent.

Voor meer informatie: www.adriaanhoek.nl

Wilt u dit orgel ook eens bespelen? Boek een orgelspeelavond!

Meer informatie orgelspeelavonden