Steven Knieriem

• Louis Vierne: Symphonie I, op 14: Allegro vivace
  • Joseph Bonnet: Variations de Concert, op. 1

CV Steven Knieriem

Steven Knieriem (2001) is geboren en getogen in Goes. Op negenjarige leeftijd begon hij zijn orgelstudie aan de Zeeuwse Muziekschool. Hier ontving hij orgellessen van Jos Vogel en zijn docent voor piano was Rien Balkenende.

Na het achtereenvolgens behalen van vier muziekschooldiploma’s (A t/m D) studeert Steven sinds september 2020 aan het Codarts conservatorium in Rotterdam. Hier studeert hij hoofdvak orgel bij Ben van Oosten. Tevens ontvangt hij basso continuolessen van Bas de Vroome en improvisatielessen van Hayo Boerema.

Hij werd prijswinnaar van verschillende orgelconcoursen. Zo won hij in juni 2017 de tweede prijs in de finale van het eerste Nationale Ambitus Orgelconcours in de Grote of St. Bavokerk te Haarlem. In oktober 2018 won hij de tweede prijs op het concours 'Orgues à Douai' in de Collégiale Saint Pierre van Douai (Frankrijk) en in september van het jaar 2019 won hij de tweede prijs in de finale van het tweede Nationale Ambitus Orgelconcours in de Grote of St. Laurenskerk te Rotterdam.

Steven wordt regelmatig gevraagd voor het geven van soloconcerten en concerten in samenwerking met anderen. Zijn uitvoeringen brachten hem op bekende locaties met beroemde orgels in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië. Zijn orgelrepertoire bevat alle stijlperioden. Hij is werkzaam als begeleider van het Gemengd koor VZOS te 's-Gravenpolder vanaf 2019. Ook schrijft Steven als beginnend componist werken voor orgel.

Momenteel is Steven Knieriem één van de organisten van het Flentrop-orgel in de Sionkerk te Goes. Deze functie heeft hij sinds 2017.

Wilt u dit orgel ook eens bespelen? Boek een orgelspeelavond!

Meer informatie orgelspeelavonden

Zaterdag-concerten