Jaco van den Berg

• Prière - Th. Dubois
  • Marche-Sortie - Th. Dubois

CV Jaco van den Berg

Jaco van den Berg (1986) ontving z’n eerste orgellessen op 12 jarige leeftijd van Ton Schreuders. Na diens vertrek uit Klundert werden de lessen ontvangen van Gerben Mourik. Momenteel worden er lessen gevolgd bij Paul Kieviet in Middelharnis en neemt hij regelmatig deel aan diverse cursussen en workshops over zowel literatuurspel als improvisatie.

Van 2002 tot 2011 was Jaco één van de organisten van de Christelijke Gereformeerd Kerk te Klundert. Sinds 1 mei 2008 is hij als hoofdorganist verbonden aan de Hervormde Gemeente van Klundert. Diverse malen werd deelgenomen aan het Govert van Wijn concours in Maassluis en vorig jaar ook aan het concours voor amateurorganisten in Oude-Tonge.
Als Dordtenaar vandaag een thuiswedstrijd op het fraaie Maarschalkerweerd-orgel in de Augustijnenkerk.