Open monumenten- en orgeldag

Categorieën: Monumentendag
Labels: monumentendag

Welkom

Welkom in de historische Augustijnenkerk van Dordrecht waar een rijk verleden u verrast! De gehele dag zijn er rondleidingen en is er de mogelijkheid tot het bespelen van het monumentale Maarschalkerweerdorgel.

Doelstelling van deze dag is niet alleen orgelliefhebbers, maar juist ook de 'toevallige passanten' op een andere dan gebruikelijke wijze kennis te laten maken met het orgel als veelzijdig cultureel en ambachtelijk muziekinstrument.
In het kader van de Nationale Orgeldag wordt in onze Augustijnenkerk deze dag ook het orgel gedemonstreerd en bespeeld. Vanaf 11:00 uur is de kerk geopend en zullen begeleiders een toelichting geven op het orgel en het orgel regelmatig bespelen.

Uiteraard bestaat er ook voor de orgelliefhebbers de mogelijkheid zelf het orgel onder deskundige begeleiding te bespelen.

Kijk voor meer informatie op deze pagina

Concert

Van 14:00 - ca. 15:00 geeft Anton Doornhein een concert en is het orgel dus niet beschikbaar voor bespeling door bezoekers.

Concertinformatie