Johan den Hoedt

Van 15 september 2018 14:00 tot 15 september 2018 15:00

1. Prélude (uit: Symphonie I) - Louis Vierne
  2. Sonate VI (opus 65 nr 6) - Felix Mendelssohn Bartholdy
    • Choral ( Vater unser in Himmelreich)
    • Andante sostenuto
    • Allegro molto
    • Fuga
    • Finale (andante)
  3. Troisième Choral - César Franck
  4. Méditation sur Jesu dulcis memoria - Henk Vermeulen
  5. Toccata (nr. I) - Marius Monnikendam

CV Johan den Hoedt

Johan den Hoedt werd geboren op 5 september 1970 in Ridderkerk. Nadat hij orgellessen van zowel Henk Rijnsaard als van Frans van Tilburg had gehad, studeerde hij orgel aan het Rotterdams Conservatorium bij Arie J. Keijzer. Momenteel volgt Johan lessen bij Cor Ardesch. In Utrecht volgde hij de meerjarige dirigentenopleiding van het SNK waar Hans Noyens (koordirectie) en Marjolein Berkvens (stemvorming) zijn docenten waren.

Momenteel is Johan als organist verbonden aan de Wijnstok te Dordrecht, speelt verder regelmatig middagdiensten in de Maranathakerk te Werkendam en de Elimkerk te H.I.Ambacht.
Hij geeft orgel- en pianolessen, hij treedt regelmatig op als begeleider van koren en solisten.
Bovendien is hij dirigent van Christelijk Mannenkoor “Rotterdam-Zuid”, Christelijk Gemengd Koor De Slagsingers in Barendrecht, Protestants Kerkkoor I Believe in Boskoop, Mannenkoor Onderling Genoegen in Nieuwendijk en het Brandweermannenkoor Zuid-Holland-Zuid.